DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.8(39).2.206-213

Основні аспекти діяльності third party logistics в сучасних реаліях транспортних перевезень

Н.Я. Рожко, Л.М. Слободян, А.Й. Матвіїшин, М.В.Бабій, Д.В. Міронов

Об авторах

Н.Я. Рожко, доцент, доктор економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: rozhko18@googlemail.com, ORCID ID: 0000-0002-1400-9503

Л.М. Слободян, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: slobodyanlybchik48@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-9191-6801

А.Й. Матвіїшин, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: anatolij.matviisin@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-7933-9546

М.В.Бабій, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0002-7933-9546

Д.В. Міронов, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: mironov.epz@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-5717-4322

Анотація

У роботі визначено мету відповідальної логістики, яка полягає в доставці вантажів у встановлені терміни з мінімальними витратами праці та матеріальних ресурсів з урахуванням ступеня відповідальності на кожному етапі доставки вантажу від виробника до споживача. Автором запропоновано чотири етапи ефективної відповідальної логістики. Підтверджено, що на першому етапі доцільно поставити завдання, які має вирішувати бізнес-логістика. Другий етап присвячений аналізу передового досвіду в досліджуваній області, вивченню логістики конкурентів, аналізу наявної інформації. Третій етап передбачає розробку стратегії підприємства. Четвертий етап вносить корективи після перших результатів роботи. У дослідженні стверджується, що логістична місія повинна забезпечувати систему, яка спрямована на підвищення якості продукції та послуг підприємства, його конкурентоспроможності, інтеграції постачальної, виробничої та маркетингової діяльності. У процесі обслуговування споживачів система також повинна забезпечувати додаткові конкурентні переваги в ланцюжку поставок, щоб максимізувати загальну вартість товарів для кінцевого споживача. Для підвищення рівня відповідальної логістики пропонується застосовувати послуги 3PL (від англ. third-party logistics), що означає надання комплексу логістичних послуг від доставки та складування на місці до управління замовленнями та відстеження руху вантажу. У роботі названо основні помилки в роботі 3PL оператора, які призводять до додаткових витрат і впливають на терміни доставки. Підсумовуючи вищесказане, можна сказати, що використання оператора 3PL прискорить процес переконання потенційних і поточних клієнтів у здатності трансформувати свої ланцюги поставок – забезпечуючи винятковий контроль і обслуговування за найнижчою ціною. Зосередження на постійному вдосконаленні процесів за допомогою стратегічного моделювання може допомогти відрізнити логістичні послуги від інших постачальників і встановити довгострокові відносини з клієнтами.

Ключові слова

логістика, ланцюг поставок, логістичний комплекс, вартість товару, місія, відповідальна логістика

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Bochko, O. Yu. & Petryk, I. V. (2017). Vymiriuvannia efektyvnoho funktsionuvannia lohistyky v Ukraini iz zastosuvanniam Logistics Performance Index [Assessment of the effective functioning of logistics in Ukraine using the Logistics Performance Index]. Ekonomika ta suspil'stvo  Economy and Society, 9, 568–576. Retrieved from URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/98.pdf. (24.01.2018) [in Ukrainian].

2. Hryhorak, M. Yu. (2017). Intelektualizatsiia rynku lohistychnykh posluh: kontseptsiia, metodolohiia, kompetentnist' [Intellectualization of the logistics services market: concept, methodology, competence]. Kyiv: Sik Group Ukraine [in Ukrainian].

3. Kolodizieva, T. O. (2019). Evoliutsiia postachal'nykiv lohistychnoho servisu: problemy teorii ta praktyky [Evolution of logistic service providers: problems of theory and practice]. Modern Problems of Enterprise Management: Theory and Practice. Mezhdunarodnaia nauchno-prakticheskaia konferentsiia (18-19 bereznia 2019 r.)  Іnternational scientific and practical conference. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia. URL: https://scholar.google.com.ua/scholar?oi=bibs&cluster=1086421694166831151&btnI=1&hl=ru [in Ukrainian].

4. Koval'chuk, S.V. (2010). Pidvyschennia iakosti produktsii v konteksti marketynhovoi lohistyky [Improvement of the product quality in the context of marketing logistics]. Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu. Ekonomichni nauky  Bulletin of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 2(149), 60-63 [in Ukrainian].

5. Tkachenko, A. M. & Shevchuk, A. M. (2010). Lohistychne upravlinnia vantazhoperevezenniamy [Logistic management of cargo transportation]. Zaporizhzhia: ZDIA [in Ukrainian].

6. Shevchenko, I. V. (2015). Vprovadzhennia innovatsij u lohistychnu diial'nist' vitchyznianykh pidpryiemstv iak faktor pidvyschennia konkurentospromozhnosti [Introduction of innovations in the logistics activities of domestic enterprises as a factor in increasing competitiveness]. Competitiveness and Innovations: Problems of Science and Practice: Mezhdunarodnaia nauchnoprakticheskaia konferentsiia (18-19 lystopada 2015 roku)  International Scientific-Practical Conference (pp. 3-7-310). Kharkiv: FOP Lyburkina L. M. [in Ukrainian].

7. 3PL, 4PL, and 5PL Explained: Red Stag Fulfillment website. Retrieved from URL: https://redstagfulfillment.com/3pl-4pl-5pl-explained [in English].

8. The Future of the Supply Chain: Emerging Trends and Innovations: Supply Chain Technology News. Retrieved from URL: https://supplychaintechnews.com/index.php/technology/the-future-of-the-supply-chain-emerging-trends-and-innovations [in English].

9. Building the Movement: B Lab website Retrieved from URL: https://www.bcorporation.net/en-us/movement [in English].

10. Vander Schee, B. A. (2009). Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business. Journal of Consumer Marketing, 26(4), 305–306. https://doi.org/10.1108/07363760910965918 [in English].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

1. Бочко О. Ю., Петрик І.В. Вимірювання ефективного функціонування логістики в Україні із застосуванням Logistics Performance Index. Економіка та суспільство. 2017. Вип. 9. С. 568–576. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/98.pdf. (дата звернення: 24.01.2018).

2. Григорак М.Ю. Інтелектуалізація ринку логістичних послуг: концепція, методологія, компетентність: монографія. К.: Сік Груп Україна, 2017. 513 с.

3. Колодізєва Т.О. Еволюція постачальників логістичного сервісу: проблеми теорії та практики. Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 18-19 березня 2019 р. (м. Харків, м. Торунь,) Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця.URL:https://scholar.google.com.ua/scholar?oi=bibs&cluster=1086421694166831151&btnI=1&hl=ru.

4. Ковальчук С.В. Підвищення якості продукції в контексті маркетингової логістики. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2010. Т.2. №2 (149). С.60-63.

5. Ткаченко А.М., Шевчук А.М. Логістичне управління вантажоперевезеннями: монографія. Запоріжжя : ЗДІА, 2010. 248 с.

6. Шевченко І. В. Впровадження інновацій у логістичну діяльність вітчизняних підприємств як фактор підвищення конкурентоспроможності. Конкурентоспроможність та інновації : проблеми науки та практики: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 18-19 листопада 2015 року. Харків : ФОП Лібуркіна Л. М., 2015. С. 307-310.

7. 3PL, 4PL, and 5PL Explained : Red Stag Fulfillment web-site. URL: https://redstagfulfillment.com/3pl- 4pl-5pl-explained/ (Last accessed 14.02.2023).

8. The Future of the Supply Chain: Emerging Trends and Innovations : Supply Chain Technology News. URL: https://supplychaintechnews.com/index.php/technology/the-future-of-the-supply-chain-emerging-trends- and-innovations (Last accessed 14.02.2023).

9. Building the Movement : B Lab website URL: https://www.bcorporation.net/en-us/movement (Last accessed 14.02.2023).

10. Vander Schee B.A. Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future ofBusiness. Journal of Consumer Marketing. 2009. 26(4). P. 305–306. https://doi.org/10.1108/07363760910965918.


Copyright (c) 2023 Н.Я. Рожко, Л.М. Слободян, А.Й. Матвіїшин, М.В.Бабій, Д.В. Міронов