DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.7(38).2.257-264

Використання мережевої інтралогістики та фулфілменту для функціонування транспортно–складських комплексів

Н.Я. Рожко, О.П. Цьонь, У.М. Плекан, А.Й. Матвіїшин, Б.Р. Гевко

Об авторах

Н.Я. Рожко, доцент, доктор економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0002-1400-9503

О.П. Цьонь, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: tson_oleg_@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-1056-4697

У.М. Плекан, кандидат економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0003-2533-6355

А.Й. Матвіїшин, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: anatolij.matviisin@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-3879-1392

Б.Р. Гевко, кандидат економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: gevkobr@gmail.com, ORCID ID: 0000-0003-1639-2136

Анотація

Одним із найперспективніших ринків, який є захищеним від циклічних змін, які відбуваються в економіці та демонструє приріст в умовах воєнного часу є діяльність транспортно–складських комплексів, до яких відносяться: логістика і фулфілмент. Збереження конкурентоздатності і підсилення переваг підприємств цієї сфери діяльності великою мірою зумовлюється здатністю оптимізувати всі процеси створення вартості, які безперервно циркулюють у їхніх ланцюгах поставок – від постачання сировини та товарів до сервісного обслуговування кінцевого споживача. У статті досліджено особливості функціонування транспортно-складських комплексів із врахуванням змін та викликів, що виникли внаслідок поширення пандемії Covid -19 та в умовах воєнного стану. Виявлено ключові фактори, від яких залежить формування конкурентних переваг транспортно-складських комплексів у нестабільних економічних системах. Обґрунтовано підстави існування контраверсії щодо трактування концепції мережевої інтралогістики та фулфілменту за сучасних викликів та встановлено, що мережева інтралогістика є системною концепцією, в якій багато процесів і механізмів взаємодіють один з одним, а отже засновуючись на системному підході технологічна складова інтралогістики обов’язково має бути врівноважена, інтегрована із процесами фулфілменту, що включають комплекс операцій з моменту оформлення замовлення покупцем і до моменту отримання покупки. Взаємодоповнення логістичних та фулфілментних інструментів в рамках системи застосування мережевої інтралогістики складає сучасну платформу побудови ефективних логістичних систем та їх ланцюгів поставок, зорієнтованих на високий ступінь задоволеності і лояльності клієнтів.

Ключові слова

інтралогістика, фулфілмент, транспортно логістична інфраструктура, транспортно-логістичне забезпечення, діджитал-технології, інтернет-торгівля, обслуговування споживачів

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Berezhna, O. S., Biliaieva, V. A. et al. (2019). Problemy transportno-lohistychnoho zabezpechennia v ahrarnii haluzi [Problems of transport and logistics support in the agricultural sector]. Kharkiv : Mis'kdruk [in Ukrainian].

2. Gazda, A. & Osieczko, K. (2018). The use of intralogistic systems in the enterprise: conference paper: CLC 2018: Carpathian Logistics Congress, Prague. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/341736726_The_use_of_intralogistic_systems_in_the_enterprise [in English].

3. Fernandes, A., Baptista, F.J.G., Silva, R. D.S.G. & Campilho, G.F.L. (2019). Pinto. Intralogistics and industry 4.0: designing a novel shuttle with picking system: 9th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing (FAIM2019), June 24–28, 2019, Limerick, Ireland. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/339112304_Intralogistics_and_industry_40_designing_a_ novel_shuttle_with_picking_system [in English].

4. Moris, J. (2013). What is Intralogistics? Invata Intralogistics : website. invata.com. Retrieved from http://www.invata.com/what-is-intralogistics/ [in English].

5. Tjahjono, В., Esplugues, С., Ares, Е. & Pelaez, G. (2017). What does Industry 4.0 mean to Supply Chain? Procedia Manufacturing, 13, P. 1175–1182 [in English].

6. Pukas, A. (2014). Integracja koncepcji zarządzania relacjami z klientem oraz zarządzania łańcuhem dostaw i ich wykorzystanie w budowaniu przewagi rynkowej przedsiębiorstwa. Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce. A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor (Eds.). Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne [in Poland].

7. Hadrian, P. & Wiktor, J.W. (2014). Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne [in Poland].

8. Impact analysis: how is the consumer goods industry responding to coronavirus? Retrieved from https://www.reply.com/en/covid-19- fmcg-industry-impact-analysis [in English].

9. Logistics Manager Analysis: How Covid-19 is disrupting inventory management. Retrieved from https://www.logistik-express.com/logistics-manager-analysis-how-covid-19-is-disrupting-inventory-management/ [in English].

10. Rozhko, N.Ya. (2020). Posluhy 3PL u mezhakh vidpovidalnoho lohistychnoho miksu. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. Ser. Ekonomichna. Yurydychna , Issue 25, 126–133 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Проблеми транспортно-логістичного забезпечення в аграрній галузі: монографія / О.С. Бережна та ін. Харків : Міськдрук, 2019. 180 с.
  2. Gazda A., Osieczko K. The use of intralogistic systems in the enterprise: conference paper: CLC 2018: Carpathian Logistics Congress, Prague. URL: https://www.researchgate.net/publication/ 341736726_The_use_of_intralogistic_systems_in_the_enterprise (дата звернення: 20.04.2023).
  3. Fernandes A., Baptista F.J.G., Silva R. D.S.G., Campilho G.F.L. Pinto. Intralogistics and industry 4.0: designing a novel shuttle with picking system: 9th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing (FAIM2019), June 24–28, 2019, Limerick, Ireland. URL: https://www.researchgate.net/publication/339112304_Intralogistics_and_industry_40_designing_a_ novel_shuttle_with_picking_system (дата звернення: 20.04.2023).
  4. Moris J. What is Intralogistics? Invata Intralogistics : website, 2013. URL: http://www.invata.com/what-is-intralogistics/ (дата звернення: 25.04.2023).
  5. Tjahjono В., Esplugues С., Ares Е., Pelaez G. What does Industry 4.0 mean to Supply Chain? Procedia Manufacturing. 2017. № 13. P. 1175–1182.
  6. Pukas A. Integracja koncepcji zarządzania relacjami z klientem oraz zarządzania łańcuhem dostaw i ich wykorzystanie w budowaniu przewagi rynkowej przedsiębiorstwa. Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce : monografia / A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. P. 378–385.
  7. Hadrian P., Wiktor J.W. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. P. 378–385.
  8. Impact analysis: how is the consumer goods industry responding to coronavirus? URL: https://www.reply.com/en/covid-19- fmcg-industry-impact-analysis (дата звернення: 20.04.2023).
  9. Logistics Manager Analysis: How Covid-19 is disrupting inventory management. URL: https://www.logistik-express.com/logistics-manager-analysis-how-covid-19-is-disrupting-inventory-management/ (дата звернення: 20.04.2023).
  10. Рожко Н. Я. Послуги 3PL у межах відповідального логістичного міксу. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Сер. Економічна. Юридична. 2020. Вип. 25. C. 126–133.

Copyright (c) 2023 Н.Я. Рожко, О.П. Цьонь, У.М. Плекан, А.Й. Матвіїшин, Б.Р. Гевко