DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.7(38).1.127-135

Аеродинамічний аналіз впливу повітряних потоків від вантажівки на рух мотоцикла

Л.А. Тарандушка, М.П. Рудь, О.В. Батраченко

Об авторах

Л.А. Тарандушка, професор, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088

М.П. Рудь, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: hochspannung77@gmail.com, ORCID ID: 0000-0001-5838-309X

О.В. Батраченко, доцент, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: avbatrachenko1980@gmail.com, ORCID ID: 0000-0001-8920-0743

Анотація

В статті досліджується проблема забезпечення безпеки руху мотоцикла в умовах турбулентного повітряного сліду створеного великогабаритним вантажним автомобілем. При керуванні мотоциклом особливу небезпеку становить рух в умовах турбулентних повітряних потоків з різкою зміною їх швидкості та напряму. Було побудовано аеродинамічну модель руху вантажного автомобіля і мотоцикла для різного їх взаємного розташування. Було проведено дослідження моделей турбулентності, щоб оцінити точність найпоширеніших моделей Нав’є-Стокса, усереднених за Рейнольдсом таких як k–ε і k–ω. Встановлено зони в яких виникають найбільші зміни тиску повітря при русі мотоцикла, визначено величину цих змін. Відповідно надано рекомендації щодо особливостей руху мотоцикла при обгоні великогабаритного вантажного автомобіля та безпечної траєкторії при якій такий маневр найбільш безпечний для водіїв з недостатнім досвідом управління мотоциклом.

Ключові слова

аеродинамічний аналіз, моделі турбулентності, безпека руху мотоцикла

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Traffic Safety Facts Annual Report Tables . NHTSA: websiet. 2020. Retrived from https://cdan.nhtsa.gov/tsftables/tsfar.htm# [in English].

2. Piechna, J. A (2021). Review of Active Aerodynamic Systems for Road Vehicles. Energies 14, 7887. https://doi.org/10.3390/en14237887 [in English].

3. Thomas Christian Schuetz. (2015). Aerodynamics of Road Vehicles, SAE International [in English].

4. Palanivendhan, M.; Nagpal, D.; Rao, D.; Philip, J. & Ganapathi, M. (2021). Design and analysis of an aerodynamic kit for a two wheeled race motorcycle. Mater. Today Proc. 45(29), 7239-7246 [in English].

5. Angeletti, M.; Sclafani, L.; Bella, G. & Ubertini, S. (2003). The Role of CFD on the Aerodynamic Investigation of Motorcycles. SAE Technical Papers; SAE International: Warrendale, PA, USA [in English].

6. Corin, R. J., He, L. & Dominy, R. G. (2008). A CFD investigation into the transient aerodynamic forces on overtaking road vehicle models. J. Wind Engineering and Industrial Aerodynamics 96, 8-9, 1390-1411 [in English].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Traffic Safety Facts Annual Report Tables. NHTSA: websiet. 2020. URL : https://cdan.nhtsa.gov/tsftables/tsfar.htm# (Last accessed: 27.02.2023)..
  2. Piechna, J. A Review of Active Aerodynamic Systems for Road Vehicles. Energies 2021, 14, 7887. https://doi.org/10.3390/en14237887
  3. Thomas Christian Schuetz, Aerodynamics of Road Vehicles. SAE International, 2015, 1312 p.
  4. Palanivendhan, M.; Nagpal, D.; Rao, D.; Philip, J.; Ganapathi, M. Design and analysis of an aerodynamic kit for a two wheeled race motorcycle. Mater. Today Proc. 2021. 45(29). Pp. 7239-7246.
  5. Angeletti, M.; Sclafani, L.; Bella, G.; Ubertini, S. The Role of CFD on the Aerodynamic Investigation of Motorcycles; SAE Technical Papers; SAE International: Warrendale, PA, USA, 2003.
  6. Corin, R. J., He, L. and Dominy, R. G. A CFD investigation into the transient aerodynamic forces on overtaking road vehicle models. J. Wind Engineering and Industrial Aerodynamics 96. 2008. 8-9. Pp. 1390-1411.

Copyright (c) 2023 Л.А. Тарандушка, М.П. Рудь, О.В. Батраченко