DOI: https://doi.org/10.32515/2409-9392.2018.31.158-164

Перспективи використання відкритого програмного комплексу arduino для вивчення технічних дисциплін

Ю.Б. Паладійчук, В.С. Руткевич, М.В. Зінєв, І.О. Лісовий

Об авторах

Ю.Б. Паладійчук, доцент, кандидат технічних наук, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна

В.С. Руткевич, кандидат технічних наук, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна

М.В. Зінєв, асистент, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна

І.О. Лісовий, кандидат технічних наук, Уманський національний університет садівництва, м. Умань, Україна, E-mail: lisov.iv.ol@gmail.com

Анотація

Стаття присвячена питанню підвищення рівня якості навчання технічним дисциплінам у вищих навчальних закладах освіти, за рахунок впровадження в навчальний процес апаратної платформи Arduino UNO. В статті проаналізовано сучасний стан проблеми підготовки технічних фахівців, методи їх підготовки в найбільш розвинених країнах світу, можливі напрямки вирішення існуючої проблеми за рахунок використання інноваційних методів навчання технічним дисциплінам, з використанням програмованої апаратної платформи Arduino UNO. Для обґрунтування запропонованої методики виконано порівняльний аналіз ряду популярних програмних платформ з наведеною Arduino UNO, представлено основні технічні характеристики найбільш розповсюджених платформ серед модельного ряду марки Arduino. Наводиться функціональний опис та технічна характеристики Arduino UNO, методи програмування та можливі варіанти апаратних модулів для компонування з Arduino UNO. Наведено приклади використання Arduino UNO в системах автоматичного керування та в навчальному процесі під час підготовки інженерів спеціальності «Агроінженерія», та електротехніків спеціальності «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».

Ключові слова

програмний комплекс, мікропроцесорна техніка, автоматизована система керування, мікроконтролер

Повний текст:

PDF

Посилання

Kryvonos, O.M. & Kuzmenko, YE.V. & Kuzmenko, S.V. (2016). Ohlyad ta perspektyvy vykorystannya platformy ARDUINO Nano 3.0 u vyshchiy shkoli [Survey and prospects of arduino nano 3.0 platform use in high school]. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya – Information technologies and learning tools, Vol. 56, 6, 77-87.

KR580VM80A. ru.wikipedia.org. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/KR580VM80A.

Inernet-mahazyn «Arduino v Ukrayini» prodazh Arduino, Raspberry Pi mikroprotsesoriv v Ukrayini [Arduino-Ukraine online store selling Arduino, Raspberry Pi microprocessors in Ukraine]. arduino-ua.com. Retrieved from https://arduino-ua.com.

Iskra-Neo. amperka.ru. Retrieved from http://amperka.ru/product/iskra-neo.

Tod, E. Kurt (2007). Arduino and bionic. Machineproject.

Massimo, Banzi (2012). GETTING STARTED WITH ARDUIND, Moscow: Ryd Hrupp.

Brian W. Evans (2007). Arduino Programming Notebook. California USA.

Arduino. arduino.cc. Retrieved from https://www.arduino.cc/

Zayika, V.I., Makyeyev, O.V. & Mashentsov, M.O. (2015). Zastosuvannya platformy ARDUINO dlya navchannya, praktychna realizatsiya proektiv avtomatyzatsiyi [Application of the ARDUINO platform for training, practical implementation of automation projects]. Actual problems of training specialists in automation of production ‘15. Naukovo-metodychnyi Internet-seminar (27 kvitnya 2015 roku) – Scientific-methodical Internet-seminar (55 p.). Kyiv: NUKHT. Retieved from http://nuft.edu.ua/page/view/konferentsii

Ivanov, М.І., Sharhorodskii, S.А. & Rutkevich, V.S. (2016). Еkspеrymеntаlnyi stеnd dlia dоslіdzhеnnя systеmy hіdrаvlіchnykh pryvоdіv blоchnо-pоrtsіinоhо vіdоkrеmliuvаchа kоnsеrvоvаnоhо kоrmу [Experimental model for the study of hydraulics actuators block separator portion of canned feed]. Prоmyslоvа gіdrаvlіkа і pnеvmаtikа – Industrial hydraulics and pneumatics, 1 (51), 77-84.

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Кривонос О.М. Огляд та перспективи використання платформи ARDUINO Nano 3.0 у вищій школі [Текст] / О.М. Кривонос, Є.В. Кузьменко, С.В. Кузьменко / Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – Т. 56. – №6. – С. 77-87.
  2. КР580ВМ80А [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/КР580ВМ80А.
  3. Інернет-магазин «Ардуіно в Україні» продаж Arduino, Raspberry Pi мікропроцесорів в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://arduino-ua.com.
  4. Iskra-Neo [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://amperka.ru/product/iskra-neo.
  5. Tod Е. Kurt. Arduino and bionic / Tod Е. Kurt / Machineproject – Nowember 2007.
  6. Massimo Banzi. GETTING STARTED WITH ARDUIND / Massimo Banzi. – М.: Рид Групп, 2012. – 128 с.
  7. Brian W. Evans. Arduino Programming Notebook / Brian W. Evans / California USA 2007 – 40 p.
  8. Arduino [Електронний ресурс] / Інформаційний Інтернет ресурс // Режим доступу: https://www.arduino.cc/
  9. Заїка В.І. Застосування платформи ARDUINO для навчання, практична реалізація проектів автоматизації / В.І. Заїка, О.В. Макєєв, М.О. Машенцов // Матеріали Науково-методичного Internet-семінару «Актуальні проблеми підготовки фахівців з автоматизації виробництва», 27 квітня 2015 р. [Електронний ресурс] – К: НУХТ, 2015. – 55 с. – Режим доступу: http://nuft.edu.ua/page/view/konferentsii
  10. Іванов М.І. Експериментальний стенд для дослідження системи гідравлічних приводів блочно-порційного відокремлювача консервованого корму [Текст] / М.І. Іванов, С.А. Шаргородський, В.С. Руткевич // Промислова гідравліка і пневматика. – 2016. – №1 (51). – C. 77-84.

Copyright (c) 2018 Ю.Б. Паладійчук, В.С. Руткевич, М.В. Зінєв, І.О. Лісовий