DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2024.10(41).2.161-168

Стан і напрямки підвищення ефективності технічного сервісу вантажних автомобілів в агропромисловому комплексі

М.В. Красота, І.В. Шепеленко, Ю.В. Кулєшков, Р.А. Осін, Т.В. Руденко

Об авторах

М.В. Красота, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: krasotamv@ukr.net, ORCID ID: 0000-0001-6879-7624

І.В. Шепеленко, професор, доктор технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: kntucpfzk@gmail.com, ORCID ID: 0000-0003-1251-1687

Ю.В. Кулєшков, професор, доктор технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: kul090455@gmail.com, ORCID ID: 0000-0001-6492-6919

Р.А. Осін, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: ruslan_osin@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-8927-5363

Т.В. Руденко, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: rudenkotv@kntu.kr.ua, ORCID ID: 0000-0001-8791-3264

Анотація

В роботі виконано аналіз організації технічного сервісу вантажних автомобілів в умовах сільськогосподарського виробництва. Встановлено, що для даної галузі характерно висока трудомісткість сервісних дій, низька технічна та інформаційна забезпеченість технічного сервісу, що приводить до зниження продуктивності транспортних операцій та рентабельності сільськогосподарського виробництва. З метою підвищення ефективності сервісу вантажних автомобілів запропоновано підвищувати роль технічної діагностики, що неможливо без забезпечення нормативно-технічною документацією. Пропонується запровадити на всіх етапах сервісу вантажних автомобілів використання інформаційних технологій, зокрема використання баз даних та баз інформації, що дозволить призводить скоротити весь цикл технологічного процесу обслуговування автомобілів.

Ключові слова

автомобіль, технічний сервіс, діагностування, ремонт

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Volkov V. P. (2019) A general approach to the formation of models for evaluating the technical condition of a car in operating conditions / V. P. Volkov, I. V. Hrytsuk, Yu. V. Hrytsuk ta insh. VMT, vyp. 9, vyp. 1, P. 27–37. [in Ukrainian]

2. Molodyk M. V. (2009) Scientific basis of the system of maintenance and repair of machines in agriculture. Kirovohrad : KOD. 180 p. [in Ukrainian]

3. Fornalchyk Ye. Yu., & Kachmar R. Ya. (2017) Basics of vehicle technical service. Lviv : Lvivska politekhnika,. 324. [in Ukrainian]

4. Aulin V.V., & Zamota O.M. (2010) The influence of the system of maintenance and repair of cars on the cost of freight transportation. Scientific works of the Kirovohrad National Technical University. Economic sciences., vyp. 17 - Kropyvnytskyi, KNTU. [in Ukrainian]

5. Volkov V. P., Hrytsuk I. V., Volkova T. V., Belov V. I., Volkov Yu. V., & Onyschuk V. P. (2019). Modern technologies in the technical operation of cars. Modern technologies in mechanical engineering and transport. № 2. P. 30-37. DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i13.85 DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i13.85 [in Ukrainian]

6. Khitrov I. O., & Korniienko V.Ia. (2012) The role of dealerships in the organization of technical service of machines. Bulletin of the National University of Water Management and Nature Management. Technical sciences. Rivne, Vyp. 4(60). P. 129-136. [in Ukrainian].

7. Krasota M.V. Kulieshkov Yu.V., Osin R.A. et al. (2024) Research of ways to improve the efficiency of performing diagnostic operations of electronic systems of auto-tractor equipment. Central Ukrainian Scientific Bulletin. Technical Sciences. Col.9(40), Part I 144-151. [in Ukrainian].

8. Adefemi A. Adekunle, Peter P. Ikubanni and Olayinka O. Agboola. An Expert System for Automobile Repairs and Maintenance. Mindanao Journal of Science and Technology. 2018. Vol. 16. P.41- 56. [in Philippines]

9. Andersson, R.Manfredsson, P. & Lantz, B. (2015) Total productive maintenance in support processes: an enabler for operation excellence Total Quality Management&Business Excelence, 26 (9-10), pp. 1055. [in UK]

Пристатейна бібліографія ГОСТ

1. Волков В. П. Загальний підхід до формування моделей оцінювання технічного стану автомобіля в умовах експлуатації/ В. П. Волков, І. В. Грицук, Ю. В. Грицук та інш. ВМТ, вип. 9, вип. 1, С. 27–37, 2019.

2. Молодик М. В. Наукові основи системи технічного обслуговування і ремонту машин у сільському господарстві. Кіровоград : КОД, 2009. 180 с.

3. Форнальчик Є. Ю., Качмар Р. Я. Основи технічного сервісу транспортних засобів. Львів: Львівська політехніка, 2017. 324 с.

4. Аулін В. В. Вплив системи технічного обслуговування і ремонту автомобілів на собівартість вантажних перевезень. В. В. Аулін, О. М. Замота. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2010. Вип. 17. С. 308-315.

5. Волков В. П. Сучасні технології в технічній експлуатації автомобілів / В. П. Волков, І. В. Грицук, Т. В. Волкова, В. І. Белов, Ю. В. Волков, В. П. Онищук. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2019. № 2. С. 30-37. DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i13.85

6. Хітров І. О., Корнієнко В.Я. Роль дилерських підприємств в організації технічного сервісу машин. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Технічні науки. Рівне, 2012. Вип. 4(60). С. 129-136.

7. Красота М.В. Дослідження шляхів підвищення оперативності виконання діагностичних операцій електронних систем автотракторної техніки/ М.В. Красота, Ю.В. Кулєшков, Р.А. Осін та інш. //. Central Ukrainian Scientific Bulletin. Technical Sciences. 2024. Col.9(40), Part І С. 144-151.

8. Adefemi A. Adekunle, Peter P. Ikubanni and Olayinka O. Agboola. An Expert System for Automobile Repairs and Maintenance. Mindanao Journal of Science and Technology. 2018. Vol. 16. P.41- 56.

9. Andersson, R.Manfredsson, P. Lantz, B. (2015) Total productive maintenance in support processes: an enabler for operation excellence Total Quality Management&Business Excelence, 26 (9-10), pp. 1055.


Copyright (c) 2024 М.В. Красота, І.В. Шепеленко, Ю.В. Кулєшков, Р.А. Осін, Т.В. Руденко