DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.8(39).2.125-133
Способи підвищення показників дизелів тракторів і автомобілів в умовах рядової експлуатації
Об авторах
А.М. Пугач, професор, доктор з державного управління, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: anpugach13@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-5586-424X
В.В. Аулін, професор, доктор технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: AulinVV@gmail.com, ORCID ID: 0000-0003-2737-120X
В.І. Мельниченко, доцент, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: schoolteacher7a@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-0681-6732
О.Д. Деркач, доцент, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: addsau@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-5537-8022
В.О. Тесля, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: volodymyr_teslya@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-7865-4712
Анотація
Наводяться результати порівняльного аналізу способів підвищення показників дизелів тракторів і автомобілів вітчизняного і зарубіжного виробництва, які знаходяться в умовах рядової експлуатації підприємств України різної форми власності. Проаналізовано зміни показників паливної економічності та екологічні показники дизелів тракторів і машинно-тракторних агрегатів. В якості прикладу розглянуто роботу паливного насосу високого тиску НД-22/6Б4, дизеля СМД-62 і трактора Т-150К. Дослідження та спостереження за технікою проводили протягом тривалого періоду. Наведено історичний аспект розвитку даної тематики щоб показати динаміку й зосередити увагу на більш ефективних способах підвищення показників тракторів і автомобілів в рядової умовах експлуатації й їх застосування. Розглянуто зазначені питання про аналізи конструкції і функціонуванні сучасних тракторів іноземного виробництва.
Ключові слова
дизель, паливний насос високого тиску, регулятор, паливна економічність, димність відпрацьованих газів, дослідний універсальний регулятор, обмежувач димлення, відʼємний коректор
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Yakovenko, A., Makarchuk, V. & Serbinov, V. (2019). Vybir rezhymu roboty mashynno-traktornykh ahrehativ [Choosing the operating mode of machine-tractor units]. Ahrarnyj visnyk Prychornomor'ia Agrarian Bulletin of the Black Sea Region, 94, 117-121 [in Ukrainian].
2. Anisimov, V.F., Muzychuk, V. I., P'iasets'kyj, A. A. & Riaboshapka, V. (2012). Shliakhy i metody pidvyschennia dovhovichnosti i nadijnosti roboty palyvnoi aparatury avtotraktornykh dvyhuniv [Ways and methods of increasing the durability and reliability of fuel equipment of tractor engines]. Vinnytsia: VNAU [in Ukrainian].
3. Melnichenko, V.I. (1991). Uluchshenie toplivnoj ekonomichnosti i snizhenie dymnosti traktornogo dizelya primeneniem dvuhrezhimno-vserezhimnogo regulyatora [Improving fuel efficiency and reducing the smoke of a tractor diesel engine using a dual-mode-all-mode regulator]. Candidate’s thesis. Dnepropetrovsk [in Russian].
4. Mel'nychenko, V.I. (2023). Polipshennia potuzhnistnykh, palyvnykh i ekolohichnykh pokaznykiv sil's'kohospodars'koho traktora tiahovoho klasu 30 kN [Improvement of power, fuel and environmental indicators of the 30 kN traction class agricultural tractor]. Dnipro: TOV «ENEM» [in Ukrainian].
5. Mel'nychenko, V.I. (2005). Sposoby polipshennia ekolohichnykh, palyvnykh ta potuzhnisnykh pokaznykiv traktora T-150K v umovakh riadovoi ekspluatatsii [Ways to improve the environmental, fuel and power performance of the T-150K tractor in normal operation]. Heotekhnichna mekhanika - Geotechnical mechanics, 60, 183-186 [in Ukrainian].
6. Samojlenko, D.Ye. (2008). Polipshennia tekhniko-ekonomichnykh pokaznykiv avtotraktornoho dyzelia shliakhom rehuliuvannia turbonadduvu [Improvement of the technical and economic indicators of the tractor diesel engine by adjusting the turbocharger]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
7. Anisimov, V.F., Trukhans'ka, O.O. & Shvets', L.V. (2022) Rozpiznavannia tekhnichnoho stanu avtotraktornykh dyzeliv po malykh vidkhylenniakh parametriv [Recognition of the technical condition of auto-tractor diesels by small deviations of parameters]. Vinnytsia: TVORY [in Ukrainian].
8. Riaboshapka, V.B. (2019). Forsuvannia potuzhnosti dyzel'noho dvyhuna za rakhunok vykorystannia turbonadduvannia [Boosting the power of a diesel engine through the use of turbocharging]. Tekhnika, enerhetyka, transport APK - Technology, energy, transport of agricultural industry, 4(103), 75-87 [in Ukrainian].
9. Zakharchuk, V.I. (1998). Vserezhymno-odnorezhymnyi rehuliator na avtomobilnomu dyzeli [All-mode-single-mode regulator on a car diesel engine]. Udoskonalennia konstruktyvnykh ta ekspluatatsiinykh pokaznykiv avtomobiliv i dorozhnikh mashyn - Improvement of structural and operational indicators of cars and road vehicles, 160-161 [in Ukrainian].
10. Aulin, V.V. & Tykhyj, A.A. (2017). Trybofizychni osnovy pidvyschennia znosostijkosti i nadijnosti robochykh orhaniv gruntoobrobnykh mashyn z rizal'nymy elementamy [Tribophysical basics of increasing the wear resistance and reliability of the working bodies of tillage machines with cutting elements]. Kropyvnyts'kyj: Lysenko V.F. [in Ukrainian].
11. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., & Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressedstrained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(12), 6–16 [in English].
12. Havrysh, V.I. (2007). Zabezpechennia efektyvnoho vykorystannia palyvno-enerhetychnykh resursiv u ahrarnomu sektori ekonomiky [Ensuring effective use of fuel and energy resources in the agricultural sector of the economy]. Mykolaiv: MDAU [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
1. Яковенко А., Макарчук В., Сербінов В. Вибір режиму роботи машинно-тракторних агрегатів. Аграрний вісник Причорномор’я. 2019. №94. С. 117-121.
2. Шляхи і методи підвищення довговічності і надійності роботи паливної апаратури автотракторних двигунів: монографія / Анісімов В.Ф., Музичук В. І., П'ясецький А. А., Рябошапка В. Вінниця: ВНАУ, 2012. 134с.
3. Мельниченко В.И. Улучшение топливной экономичности и снижение дымности тракторного дизеля применением двухрежимно-всережимного регулятора.- Дис. … канд. техн. наук.- Днепропетровск: ДГАУ, 1991. 289 с.
4. Мельниченко В.І. Поліпшення потужністних, паливних і екологічних показників сільськогосподарського трактора тягового класу 30 кН: монографія. Дніпро: ТОВ «ЕНЕМ», 2023. 463 с.
5. Мельниченко В.І. Способи поліпшення екологічних, паливних та потужнісних показників трактора Т-150К в умовах рядової експлуатації. Геотехнічна механіка. 2005. Вип. 60. С.183-186.
6. Самойленко Д.Є. Поліпшення техніко-економічних показників автотракторного дизеля шляхом регулювання турбонаддуву: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: 05.05.03. Харків, 2008. 20 с.
7. Анісімов В.Ф., Труханська О.О., Швець Л.В. Розпізнавання технічного стану автотракторних дизелів по малих відхиленнях параметрів: монографія. Вінниця: ТВОРИ, 2022. 176 с.
8. Рябошапка В.Б. Форсування потужності дизельного двигуна за рахунок використання турбонаддування. Техніка, енергетика, транспорт АПК. 2019. №4(103). С. 75 – 87.
9. Захарчук В.І. Всережимно-однорежимний регулятор на автомобільному дизелі. Удосконалення конструктивних та експлуатаційних показників автомобілів і дорожніх машин. К.: УТУ. 1998. С. 160–161.
10. Аулін В.В., Тихий А.А. Трибофізичні основи підвищення зносостійкості і надійності робочих органів ґрунтообробних машин з різальними елементами : монографія. Кропивницький: Лисенко В.Ф., 2017. 278 c.
11. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., & Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressedstrained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(12), 6–16.
12. Гавриш В.І. Забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів у аграрному секторі економіки: монографія. Миколаїв: МДАУ, 2007. 283 с.
Copyright (c) 2023 А.М. Пугач, В.В. Аулін, В.І. Мельниченко, О.Д. Деркач, В.О. Тесля
Способи підвищення показників дизелів тракторів і автомобілів в умовах рядової експлуатації
Об авторах
А.М. Пугач, професор, доктор з державного управління, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: anpugach13@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-5586-424X
В.В. Аулін, професор, доктор технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: AulinVV@gmail.com, ORCID ID: 0000-0003-2737-120X
В.І. Мельниченко, доцент, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: schoolteacher7a@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-0681-6732
О.Д. Деркач, доцент, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail: addsau@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-5537-8022
В.О. Тесля, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: volodymyr_teslya@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-7865-4712
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Yakovenko, A., Makarchuk, V. & Serbinov, V. (2019). Vybir rezhymu roboty mashynno-traktornykh ahrehativ [Choosing the operating mode of machine-tractor units]. Ahrarnyj visnyk Prychornomor'ia Agrarian Bulletin of the Black Sea Region, 94, 117-121 [in Ukrainian].
2. Anisimov, V.F., Muzychuk, V. I., P'iasets'kyj, A. A. & Riaboshapka, V. (2012). Shliakhy i metody pidvyschennia dovhovichnosti i nadijnosti roboty palyvnoi aparatury avtotraktornykh dvyhuniv [Ways and methods of increasing the durability and reliability of fuel equipment of tractor engines]. Vinnytsia: VNAU [in Ukrainian].
3. Melnichenko, V.I. (1991). Uluchshenie toplivnoj ekonomichnosti i snizhenie dymnosti traktornogo dizelya primeneniem dvuhrezhimno-vserezhimnogo regulyatora [Improving fuel efficiency and reducing the smoke of a tractor diesel engine using a dual-mode-all-mode regulator]. Candidate’s thesis. Dnepropetrovsk [in Russian].
4. Mel'nychenko, V.I. (2023). Polipshennia potuzhnistnykh, palyvnykh i ekolohichnykh pokaznykiv sil's'kohospodars'koho traktora tiahovoho klasu 30 kN [Improvement of power, fuel and environmental indicators of the 30 kN traction class agricultural tractor]. Dnipro: TOV «ENEM» [in Ukrainian].
5. Mel'nychenko, V.I. (2005). Sposoby polipshennia ekolohichnykh, palyvnykh ta potuzhnisnykh pokaznykiv traktora T-150K v umovakh riadovoi ekspluatatsii [Ways to improve the environmental, fuel and power performance of the T-150K tractor in normal operation]. Heotekhnichna mekhanika - Geotechnical mechanics, 60, 183-186 [in Ukrainian].
6. Samojlenko, D.Ye. (2008). Polipshennia tekhniko-ekonomichnykh pokaznykiv avtotraktornoho dyzelia shliakhom rehuliuvannia turbonadduvu [Improvement of the technical and economic indicators of the tractor diesel engine by adjusting the turbocharger]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
7. Anisimov, V.F., Trukhans'ka, O.O. & Shvets', L.V. (2022) Rozpiznavannia tekhnichnoho stanu avtotraktornykh dyzeliv po malykh vidkhylenniakh parametriv [Recognition of the technical condition of auto-tractor diesels by small deviations of parameters]. Vinnytsia: TVORY [in Ukrainian].
8. Riaboshapka, V.B. (2019). Forsuvannia potuzhnosti dyzel'noho dvyhuna za rakhunok vykorystannia turbonadduvannia [Boosting the power of a diesel engine through the use of turbocharging]. Tekhnika, enerhetyka, transport APK - Technology, energy, transport of agricultural industry, 4(103), 75-87 [in Ukrainian].
9. Zakharchuk, V.I. (1998). Vserezhymno-odnorezhymnyi rehuliator na avtomobilnomu dyzeli [All-mode-single-mode regulator on a car diesel engine]. Udoskonalennia konstruktyvnykh ta ekspluatatsiinykh pokaznykiv avtomobiliv i dorozhnikh mashyn - Improvement of structural and operational indicators of cars and road vehicles, 160-161 [in Ukrainian].
10. Aulin, V.V. & Tykhyj, A.A. (2017). Trybofizychni osnovy pidvyschennia znosostijkosti i nadijnosti robochykh orhaniv gruntoobrobnykh mashyn z rizal'nymy elementamy [Tribophysical basics of increasing the wear resistance and reliability of the working bodies of tillage machines with cutting elements]. Kropyvnyts'kyj: Lysenko V.F. [in Ukrainian].
11. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., & Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressedstrained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(12), 6–16 [in English].
12. Havrysh, V.I. (2007). Zabezpechennia efektyvnoho vykorystannia palyvno-enerhetychnykh resursiv u ahrarnomu sektori ekonomiky [Ensuring effective use of fuel and energy resources in the agricultural sector of the economy]. Mykolaiv: MDAU [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
1. Яковенко А., Макарчук В., Сербінов В. Вибір режиму роботи машинно-тракторних агрегатів. Аграрний вісник Причорномор’я. 2019. №94. С. 117-121.
2. Шляхи і методи підвищення довговічності і надійності роботи паливної апаратури автотракторних двигунів: монографія / Анісімов В.Ф., Музичук В. І., П'ясецький А. А., Рябошапка В. Вінниця: ВНАУ, 2012. 134с.
3. Мельниченко В.И. Улучшение топливной экономичности и снижение дымности тракторного дизеля применением двухрежимно-всережимного регулятора.- Дис. … канд. техн. наук.- Днепропетровск: ДГАУ, 1991. 289 с.
4. Мельниченко В.І. Поліпшення потужністних, паливних і екологічних показників сільськогосподарського трактора тягового класу 30 кН: монографія. Дніпро: ТОВ «ЕНЕМ», 2023. 463 с.
5. Мельниченко В.І. Способи поліпшення екологічних, паливних та потужнісних показників трактора Т-150К в умовах рядової експлуатації. Геотехнічна механіка. 2005. Вип. 60. С.183-186.
6. Самойленко Д.Є. Поліпшення техніко-економічних показників автотракторного дизеля шляхом регулювання турбонаддуву: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: 05.05.03. Харків, 2008. 20 с.
7. Анісімов В.Ф., Труханська О.О., Швець Л.В. Розпізнавання технічного стану автотракторних дизелів по малих відхиленнях параметрів: монографія. Вінниця: ТВОРИ, 2022. 176 с.
8. Рябошапка В.Б. Форсування потужності дизельного двигуна за рахунок використання турбонаддування. Техніка, енергетика, транспорт АПК. 2019. №4(103). С. 75 – 87.
9. Захарчук В.І. Всережимно-однорежимний регулятор на автомобільному дизелі. Удосконалення конструктивних та експлуатаційних показників автомобілів і дорожніх машин. К.: УТУ. 1998. С. 160–161.
10. Аулін В.В., Тихий А.А. Трибофізичні основи підвищення зносостійкості і надійності робочих органів ґрунтообробних машин з різальними елементами : монографія. Кропивницький: Лисенко В.Ф., 2017. 278 c.
11. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., & Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressedstrained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(12), 6–16.
12. Гавриш В.І. Забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів у аграрному секторі економіки: монографія. Миколаїв: МДАУ, 2007. 283 с.
Copyright (c) 2023 А.М. Пугач, В.В. Аулін, В.І. Мельниченко, О.Д. Деркач, В.О. Тесля