DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.8(39).1.164-169

Покращення показників автомобільних дизельних двигунів при додаванні водневої каталітичної добавки

Л.А. Тарандушка, Д.О. Шалапко

Об авторах

Л.А. Тарандушка, професор, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088

Д.О. Шалапко, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: shalapko.denys@gmail.com

Анотація

У статті розглядається один із методів підвищення продуктивності автомобільних дизельних двигунів, а саме введення водню (від 0,2% до 2,0% за масою) у склад основного дизельного палива. Пропонується інтегрувати водень у паливопровід високого тиску між паливним насосом високого тиску (ПНВТ) та форсункою. Цей підхід дозволяє досягти зменшення споживання палива на рівні від 0,4…2,8% без суттєвого переобладнання конструкції двигуна.

Ключові слова

дизельний двигун, водень, водневі добавки, спосіб подачі водню, каталізатор

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Gomes Antunes, J. M., Mikalsen, R., & Roskilly, A. P. (2009). An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine. International Journal of Hydrogen Energy, 34(15), 6516-6522 [in English].

2. Szwaja, S., & Grab-Rogalinski, K. (2009). Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. International Journal of Hydrogen Energy. doi: 10.1016/2009.03.020 [in English].

3. Shalapko, D. (2018). An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel. Technology audit and production reserves, 6(1), 36–40 [in English].

4. Shalapko, D. O. (2021). Doslidzhennia efektiv khvyl'ovykh kolyvan' v palyvnij aparaturi dyzel'noho dvyhuna iz zastosuvanniam vodnevykh dobavok . [Investigation of wave oscillation effects in the fuel equipment of a diesel engine using hydrogen additives]. Zbırnyk naukovykh prats' Natsional'noho universytetu korablebuduvannia imeni admirala Makarova  Collection of Scientific Works of the National University of Shipbuilding named after Admiral Makarov, 3(486), 40-47 [in Ukrainian].

5. Kerimov, Z. K. (2003). Matematycheskoe modelyrovanye neustanovyvshykhsia protsessov v dvukhfaznom potoke v systeme vpryska toplyva dyzel'noho dvyhatelia [Mathematical modeling of unsteady processes in a two-phase flow in the fuel injection system of a diesel engine]. Azerbajdzhanskoe neftianoe khoziajstvo  Azerbaijan Oil Economy, 7, 42–47 [in Ukrainian].

6. Kerimov, Z. K. (2004). Matematycheskoe modelyrovanye hydrodynamycheskykh protsessov s uchetom dvukhfaznoj sredy v hranychnykh polostiakh dyzel'noj systemy vpryska toplyva [Mathematical modeling of hydrodynamic processes considering a two-phase medium in the boundary chambers of the diesel fuel injection system]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia  Aviation and Space Technology and Technology, 8(16), 63-69 [in Ukrainian].

7. Shalapko, D. O. (2018). Nepriami metody doslidzhennia efektu vykorystannia malykh domishok vodniu do osnovnoho palyva [Indirect methods for investigating the effect of using small hydrogen admixtures to the base fuel]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia  Aviation and Space Technology and Technology, 6(150), 44–51 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Gomes Antunes J.M, Mikalsen R., Roskilly A.P. An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine . International Journal of Hydrogen Energy, Vol. 34, Issue 15, August 2009, P. 6516-6522.
  2. Szwaja S, Grab-Rogalinski K. Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. Int. J. Hydrogen Energy (2009), doi: 10.1016/2009.03.020.
  3. Shalapko D. An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel . Technology audit and production reserves. 2018. № 6/1 (44). С. 36–40.
  4. Шалапко, Д.О. Дослідження ефектів хвильових коливань в паливній апаратурі дизельного двигуна із застосуванням водневих добавок . Збıрник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. 2021. № 3 (486). С. 40-47.
  5. Керимов З.Х. Математическое моделирование неустановившихся процессов в двухфазном потоке в системе впрыска топлива дизельного двигателя . Азербайджанское нефтяное хозяйство. Баку. 2003. № 7. С. 42 – 47.
  6. Керимов З.Х. Математическое моделирование гидродинамических процессов с учетом двухфазной среды в граничных полостях дизельной системы впрыска топлива . Авиационно-космическая техника и технология. 2004. № 8(16). 63-69 с.
  7. Шалапко Д.О. Непрямі методи дослідження ефекту використання малих домішок водню до основного палива . Авиационно-космическая техника и технология. 2018. № 6 (150). С. 44–51.

Copyright (c) 2023 Л.А. Тарандушка, Д.О. Шалапко