DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.8(39).1.164-169
Покращення показників автомобільних дизельних двигунів при додаванні водневої каталітичної добавки
Об авторах
Л.А. Тарандушка, професор, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088
Д.О. Шалапко, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: shalapko.denys@gmail.com
Анотація
У статті розглядається один із методів підвищення продуктивності автомобільних дизельних двигунів, а саме введення водню (від 0,2% до 2,0% за масою) у склад основного дизельного палива. Пропонується інтегрувати водень у паливопровід високого тиску між паливним насосом високого тиску (ПНВТ) та форсункою. Цей підхід дозволяє досягти зменшення споживання палива на рівні від 0,4…2,8% без суттєвого переобладнання конструкції двигуна.
Ключові слова
дизельний двигун, водень, водневі добавки, спосіб подачі водню, каталізатор
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Gomes Antunes, J. M., Mikalsen, R., & Roskilly, A. P. (2009). An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine. International Journal of Hydrogen Energy, 34(15), 6516-6522 [in English].
2. Szwaja, S., & Grab-Rogalinski, K. (2009). Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. International Journal of Hydrogen Energy. doi: 10.1016/2009.03.020 [in English].
3. Shalapko, D. (2018). An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel. Technology audit and production reserves, 6(1), 36–40 [in English].
4. Shalapko, D. O. (2021). Doslidzhennia efektiv khvyl'ovykh kolyvan' v palyvnij aparaturi dyzel'noho dvyhuna iz zastosuvanniam vodnevykh dobavok . [Investigation of wave oscillation effects in the fuel equipment of a diesel engine using hydrogen additives]. Zbırnyk naukovykh prats' Natsional'noho universytetu korablebuduvannia imeni admirala Makarova Collection of Scientific Works of the National University of Shipbuilding named after Admiral Makarov, 3(486), 40-47 [in Ukrainian].
5. Kerimov, Z. K. (2003). Matematycheskoe modelyrovanye neustanovyvshykhsia protsessov v dvukhfaznom potoke v systeme vpryska toplyva dyzel'noho dvyhatelia [Mathematical modeling of unsteady processes in a two-phase flow in the fuel injection system of a diesel engine]. Azerbajdzhanskoe neftianoe khoziajstvo Azerbaijan Oil Economy, 7, 42–47 [in Ukrainian].
6. Kerimov, Z. K. (2004). Matematycheskoe modelyrovanye hydrodynamycheskykh protsessov s uchetom dvukhfaznoj sredy v hranychnykh polostiakh dyzel'noj systemy vpryska toplyva [Mathematical modeling of hydrodynamic processes considering a two-phase medium in the boundary chambers of the diesel fuel injection system]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia Aviation and Space Technology and Technology, 8(16), 63-69 [in Ukrainian].
7. Shalapko, D. O. (2018). Nepriami metody doslidzhennia efektu vykorystannia malykh domishok vodniu do osnovnoho palyva [Indirect methods for investigating the effect of using small hydrogen admixtures to the base fuel]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia Aviation and Space Technology and Technology, 6(150), 44–51 [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
- Gomes Antunes J.M, Mikalsen R., Roskilly A.P. An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine . International Journal of Hydrogen Energy, Vol. 34, Issue 15, August 2009, P. 6516-6522.
- Szwaja S, Grab-Rogalinski K. Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. Int. J. Hydrogen Energy (2009), doi: 10.1016/2009.03.020.
- Shalapko D. An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel . Technology audit and production reserves. 2018. № 6/1 (44). С. 36–40.
- Шалапко, Д.О. Дослідження ефектів хвильових коливань в паливній апаратурі дизельного двигуна із застосуванням водневих добавок . Збıрник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. 2021. № 3 (486). С. 40-47.
- Керимов З.Х. Математическое моделирование неустановившихся процессов в двухфазном потоке в системе впрыска топлива дизельного двигателя . Азербайджанское нефтяное хозяйство. Баку. 2003. № 7. С. 42 – 47.
- Керимов З.Х. Математическое моделирование гидродинамических процессов с учетом двухфазной среды в граничных полостях дизельной системы впрыска топлива . Авиационно-космическая техника и технология. 2004. № 8(16). 63-69 с.
- Шалапко Д.О. Непрямі методи дослідження ефекту використання малих домішок водню до основного палива . Авиационно-космическая техника и технология. 2018. № 6 (150). С. 44–51.
Copyright (c) 2023 Л.А. Тарандушка, Д.О. Шалапко
Покращення показників автомобільних дизельних двигунів при додаванні водневої каталітичної добавки
Об авторах
Л.А. Тарандушка, професор, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088
Д.О. Шалапко, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: shalapko.denys@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Gomes Antunes, J. M., Mikalsen, R., & Roskilly, A. P. (2009). An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine. International Journal of Hydrogen Energy, 34(15), 6516-6522 [in English].
2. Szwaja, S., & Grab-Rogalinski, K. (2009). Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. International Journal of Hydrogen Energy. doi: 10.1016/2009.03.020 [in English].
3. Shalapko, D. (2018). An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel. Technology audit and production reserves, 6(1), 36–40 [in English].
4. Shalapko, D. O. (2021). Doslidzhennia efektiv khvyl'ovykh kolyvan' v palyvnij aparaturi dyzel'noho dvyhuna iz zastosuvanniam vodnevykh dobavok . [Investigation of wave oscillation effects in the fuel equipment of a diesel engine using hydrogen additives]. Zbırnyk naukovykh prats' Natsional'noho universytetu korablebuduvannia imeni admirala Makarova Collection of Scientific Works of the National University of Shipbuilding named after Admiral Makarov, 3(486), 40-47 [in Ukrainian].
5. Kerimov, Z. K. (2003). Matematycheskoe modelyrovanye neustanovyvshykhsia protsessov v dvukhfaznom potoke v systeme vpryska toplyva dyzel'noho dvyhatelia [Mathematical modeling of unsteady processes in a two-phase flow in the fuel injection system of a diesel engine]. Azerbajdzhanskoe neftianoe khoziajstvo Azerbaijan Oil Economy, 7, 42–47 [in Ukrainian].
6. Kerimov, Z. K. (2004). Matematycheskoe modelyrovanye hydrodynamycheskykh protsessov s uchetom dvukhfaznoj sredy v hranychnykh polostiakh dyzel'noj systemy vpryska toplyva [Mathematical modeling of hydrodynamic processes considering a two-phase medium in the boundary chambers of the diesel fuel injection system]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia Aviation and Space Technology and Technology, 8(16), 63-69 [in Ukrainian].
7. Shalapko, D. O. (2018). Nepriami metody doslidzhennia efektu vykorystannia malykh domishok vodniu do osnovnoho palyva [Indirect methods for investigating the effect of using small hydrogen admixtures to the base fuel]. Avyatsyonno-kosmycheskaia tekhnyka y tekhnolohyia Aviation and Space Technology and Technology, 6(150), 44–51 [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
- Gomes Antunes J.M, Mikalsen R., Roskilly A.P. An experimental study of a direct injection compression ignition hydrogen engine . International Journal of Hydrogen Energy, Vol. 34, Issue 15, August 2009, P. 6516-6522.
- Szwaja S, Grab-Rogalinski K. Hydrogen combustion in a compression ignition diesel engine. Int. J. Hydrogen Energy (2009), doi: 10.1016/2009.03.020.
- Shalapko D. An experimental study of the wave effect in fuel equipment using hydrogen additives to diesel fuel . Technology audit and production reserves. 2018. № 6/1 (44). С. 36–40.
- Шалапко, Д.О. Дослідження ефектів хвильових коливань в паливній апаратурі дизельного двигуна із застосуванням водневих добавок . Збıрник наукових праць Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. 2021. № 3 (486). С. 40-47.
- Керимов З.Х. Математическое моделирование неустановившихся процессов в двухфазном потоке в системе впрыска топлива дизельного двигателя . Азербайджанское нефтяное хозяйство. Баку. 2003. № 7. С. 42 – 47.
- Керимов З.Х. Математическое моделирование гидродинамических процессов с учетом двухфазной среды в граничных полостях дизельной системы впрыска топлива . Авиационно-космическая техника и технология. 2004. № 8(16). 63-69 с.
- Шалапко Д.О. Непрямі методи дослідження ефекту використання малих домішок водню до основного палива . Авиационно-космическая техника и технология. 2018. № 6 (150). С. 44–51.
Copyright (c) 2023 Л.А. Тарандушка, Д.О. Шалапко