DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.8(39).1.219-229

Підвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом

О.Л. Ляшук, М.Я. Сташків, О.П. Цьонь, Н.Я. Рожко, У.М. Плекан, Б.Р. Гевко

Об авторах

О.Л. Ляшук, професор, доктор технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: oleglashuk@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-4881-8568

М.Я. Сташків, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0002-7325-8016

О.П. Цьонь, доцент, кандидат технічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: tson_oleg_@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-1056-4697

Н.Я. Рожко, професор, доктор економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0002-1400-9503

У.М. Плекан, кандидат економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Vnv123@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-2533-6355

Б.Р. Гевко, асистент, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ORCID ID: 0000-0003-1639-2136

Анотація

Проведено аналіз і емпіричні дослідження умовних та безумовних параметрів моделі дорожнього руху на нерегульованому перехресті з круговим рухом міста Тернопіль. Перехрестя «Збаразьке кільце» у м. Тернопіль є нерегульованим перехрестям з круговою схемою руху і знаходиться на перетині проспекту Степана Бандери, вулиць 15 квітня, Т. Протасевича і Підволочиського шосе. Ця вулична розв’язка має особливість у тому, що проспект Степана Бандери є магістральною вулицею загальноміського значення. Зокрема, вулиці 15 квітня, Т. Протасевича та Підволочиське шосе належать до дороги, що об’їжджає місто Тернопіль. На цих вулицях здійснюється транзитний рух великотоннажного транспорту, що спрямований на міста Дубно – Львів, Івано-Франківськ, Чернівці – Хмельницький. Розглянуто різні варіанти організації руху на даному перехресті з метою знаходження найбільш оптимальних рішень для підвищення безпеки та ефективності руху.

Ключові слова

транспортний потік, нерегульоване перехрестя, смуги руху, імітаційні моделі, вулично-дорожня мережа

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Stepanchuk, O. V., Lapenko, O. I., & Chernyshova, O. S. (2022). Osoblyvosti vykorystannia metodiv modeliuvannia transportnykh potokiv na vulychno-dorozhnii merezhi mista. Teoriia ta praktyka dyzainu, (25), 110-119 [in Ukrainian].

2. Stepanchuk, O., Bieliatynskyi, A., & Pylypenko, O. (2019). Modelling the bottlenecks interconnection on the city street network. In International Scientific Siberian Transport Forum. P. 889-898 [in English].

3. Khitrov, I. O., Tson, O. P., Krystopchuk, M. Ye., & Pochuzhevskyi, O. D. (2021). Analiz transportnykh zatrymok v tsentralnii chastyni mista ta shliakhy yikh znyzhennia. Visnyk mashynobuduvannia ta transportu, 14(2), 131-139 [in Ukrainian].

4. Clara Fang, F., & Castaneda, H. (2018). Computer simulation modeling of driver behavior at roundabouts. International journal of intelligent transportation systems research, 16. P. 66-77 [in English].

5. Fornalchyk, Ye. Yu., Fornalchyk, E. Yu., Trushevskyi, V. E., & Trushevskyi, V. E. (2018). Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehulovanykh perekhrestiakh u mistakh: monohrafiia [in Ukrainian].

6. Buhaiov, I., Kholodova, O., & Buhaiova, M. (2023). Otsinka efektyvnosti vprovadzhennia zasobiv zaspokoiennia dorozhnoho rukhu na perekhresti. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti, 1(20), 78-85 [in Ukrainian].

7. Liubyi, Ye. V., Levchenko, O. S., & Syromiatnikova, M. S. (2018). Analiz efektyvnosti vykorystannia mini-kiltsevykh rozviazok. Naukovi notatky, (61), 110-117 [in Ukrainian].

8. Budivelni normy Ukrainy. (2001). Sporudy transportu. Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv. Nakaz Derzhbudu Ukrainy [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Степанчук О.В., Лапенко О. І., Чернишова О. С. Особливості використання методів моделювання транспортних потоків на вулично-дорожній мережі міста. Теорія та практика дизайну. 2022. Вип. 25. С. 110-119.
  2. Stepanchuk O., Bieliatynskyi A., Pylypenko O. Modelling the Bottlenecks Interconnection on the City Street Network. VIII International Scientific Siberian Transport Forum. TransSiberia. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. Vol. 1116. P.889-898.
  3. Кристопчук М.Є., Хітров І.О., Цьонь О.П. Дослідження координованого управління транспортними потоками в центральній частині міста. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2021. Том 1 № 16. С. 82-90.
  4. F. Clara Fang, Hernan Castaneda. Computer Simulation Modeling of Driver Behavior at Roundabouts. International Journal of Intelligent Transportation Systems Research. 2018.Vol. 16. P. 66–77.
  5. Форнальчик Є. Ю. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія / Є. Ю. Форнальчик, І. А. Могила, В. Е. Трушевський, В. В. Гілевич; за заг. ред Є. Ю. Форнальчика. – Львів :Видавництво Львівської політехніки, 2018. 236 с.
  6. Бугайов І.С., Холодова О.О., Бугайова М.О. Оцінка ефективності впровадження засобів заспокоєння дорожнього руху на перехресті. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2023, №1 (20). C. 79-86.
  7. Любий Є. В., Левченко О. С., Сиромятнікова М. С. Аналіз ефективності використання мінікільцевих розв’язок. Наукові нотатки. 2018. Вип. 61. С. 110 – 117.
  8. ДБН України. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів. Наказ Держбуду України від, 2001. 89 c.

Copyright (c) 2023 О.Л. Ляшук, М.Я. Сташків, О.П. Цьонь, Н.Я. Рожко, У.М. Плекан, Б.Р. Гевко