DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2023.7(38).1.3-9
Розробка програмного забезпечення тренажеру з теми «Нормальні алгоритми» дистанційного навчального курсу «Теорія алгоритмів»
Об авторах
О.О. Черненко, доцент, кандидат фізико-математичних наук, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: oksanachernenko7@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-9084-0999
Н.С. Руденко, старший викладач, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: ninarudenko7@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-3603-8786
Д.О. Бондар, здобувач, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: eldarychan@gmail.com, ORCID ID: 0009-0005-4317-809X
Анотація
Найважливішим завданням на сьогоднішньому етапі модернізації освіти в Україні є забезпечення якісного навчання під час очної, дистанційної чи змішаної форм для студентів навчальних закладів різного рівня акредитації. Для підвищення засвоєння теоретичного матеріалу та формування професійних компетентностей одним з ефективних методів є використання програм-тренажерів під час навчального процесу. У статті розглянуто процес програмної реалізації тренажеру дистанційного навчального курсу «Теорія алгоритмів».
У інтегрованому середовищі NetBeans на мові програмування Java створено програму-тренажер для дистанційного курсу «Теорія алгоритмів». Тренажер реалізовано у вигляді віконної програми, яка не потребує додаткового програмного забезпечення. Дослідження підтверджує, що саме інтерактивні додатки найбільш зрозумілі для користувачів та не потребують пояснень. Стартова сторінка програми містить інформацію про розробника; кнопки переходу до теоретичних відомостей; вибору рівня складності6 легкий, середній та складний; та завершення роботи. Легкий рівень включає у себе 5 запитань теоретичного характеру, у середньому - 3 практичних завдання, у складному - 2 практичних. Вгорі вікна програми знаходиться панель для відображення завдань, в центрі - варіанти або поля для запису відповідей, знизу - дві панелі, перша показує результати відповіді, а інша містить дві кнопки: «Перевірити відповідь» та «Наступне завдання». Задачі досить різноманітні: вибір однієї чи декількох правильних відповідей, завдання на відповідність та введення відповіді з клавіатури.
Розроблений програмний продукт виконує навчальну та контролюючу функції. Тренажер інтегровано в систему дистанційного навчання на платформі Moodle Полтавського університету економіки та торгівлі та впроваджено в навчальний процес для використання здобувачам освіти за спеціальністю «Комп’ютерні науки». Інноваційні методи навчання допомагають здобувачам освіти самостійно ліквідувати прогалини у знаннях без використання додаткового аудиторного часу чи викладача.
Розробка програмного забезпечення тренажеру з теми «Нормальні алгоритми» дистанційного навчального курсу «Теорія алгоритмів»
Об авторах
О.О. Черненко, доцент, кандидат фізико-математичних наук, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: oksanachernenko7@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-9084-0999
Н.С. Руденко, старший викладач, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: ninarudenko7@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-3603-8786
Д.О. Бондар, здобувач, Полтавський університет економіки і торгівлі, м. Полтава, Україна, e-mail: eldarychan@gmail.com, ORCID ID: 0009-0005-4317-809X
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Volkova, N.P. (2018). Interaktyvni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli: navchalno-metodychnyi posibnyk [Interactive learning technologies in higher education: educational and methodological guide]. Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia [in Ukrainian]
2. Dotsenko, N. (2018). Zastosuvannia navchalnykh kompiuternykh interaktyvnykh trenazheriv zdobuvachamy vyshchoi osvity inzhenernykh spetsialnostei v umovakh informatsiino-osvitnoho seredovyshcha [The use of educational computer interactive simulators by students of higher education in engineering specialties in the conditions of an informational and educational environment]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2(76), 118–128 [in Ukrainian].
3. Virk, R. (2019). The Simulation Hypothesis: An MIT Computer Scientist Shows Why AI, Quantum Physics and Eastern Mystics All Agree We Are in a Video Game. Bayview Books, 330 p. [in English].
4. Murray-Smith, D. J. (2015) Testing and Validation of Computer Simulation Models: Principles, Methods and Applications. Springer. 266 p. [in English].
5. Mohamed M Hafez & William E Tavernetti. (2019). Introduction To Computer Simulations for Integrated Stem College Education. WSPC. 234 p. [in English].
6. Vlachopoulos, D. & Makri, A. (2017). The effect of games and simulations on higher education: a systematic literature review. Intertional Journal of Education Technology in Higher Education. Vol.14 (22). Retrieved from https://d-nb.info/1141475928/34 [in English].
7. Chernenko, O.O., Chilikina, T.V. & Olkhovska, O.V. (2021). Rozrobka ta vykorystannia navchalnykh trenazheriv pry pidhotovtsi fakhivtsiv napriamu «Komp`iuterni nauky» [Development and use of educational simulators in the training of specialists in the field of "Computer Sciences"]. Mathematics, physics, mechanics, astronomy, computer science and cybernetics: issues of productive interaction : International scientific and practical conference (Yuly 9-10. 2021. Wloclawek): conference proceedings, Republic of Poland: Baltija Publishing. Pp. 55-59. [in Ukrainian]
8. Olkhovska, O.V. & Sobiborets, O. Iu. (2021) Prohramna realizatsiia elementiv trenazheru z temy «Systemy chyslennia, aryfmetychni operatsii v riznykh systemakh chyslennia» dystsypliny «Arkhitektura obchysliuvalnykh system» [Software implementation of the elements of the simulator on the topic "Calculation systems, arithmetic operations in various calculation systems" of the discipline "Architecture of computing systems"]. The latest information and communication technologies in education: VII Vseukrainska naukovo-praktychna Internet-konferentsia molodykh uchenykh ta studentiv (Poltava, 24-25 lystopada 2021 r.) – VII All-Ukrainian scientific and practical Internet conference of young scientists and students (pp. 141-142). Poltava: PP “Astraia” [in Ukrainian].
9. Bhakat Rohit (2022). Development of software simulator for the cut-off method of the distance learning course Elements of combinatorial optimazation. Computer science and information technologies (KNIT-2022): Materialy Naukovo-Praktychnoho Seminaru – Materials of the Scientific and Practical Seminar (pp. 36-38). Vol. 1 , Poltava: kafedra KNIT PUET [in English].
10. Bardachenko, S.R. Elektronnyi trenazher dlia dystantsiinoho kursu «Teoriia alhorytmiv» na temu: «Mashyny Tiurinha» [Electronic simulator for the distance course "Theory of algorithms" on the topic: "Turing machines"] . www2.el.puet.edu.ua. Retrieved from http://www2.el.puet.edu.ua/st/mod/resource/ view.php?id=98521.
11. Yanovskyi, A. (2020). Informatsiino-osvitnie seredovyshche v umovakh dystantsiinoho navchannia [Information and educational environment in the conditions of distance learning]. Humanities science current issues. Vol. 4, 30, 310-315. [in Ukrainian]
12. Tryus, Yu. V., Herasymenko, I. V. & Franchuk, V. M. (2020) Systema elektronnoho navchannia VNZ na bazi MOODLE: Metodychnyi posibnyk [The MOODLE-based e-learning system of higher education institutions: Methodical manual]. Cherkasy. 220 p. [in Ukrainian]
13. Ghrmida, S. M., Harkusha, S. V., Koshova, O. P., Orikhivska, O. G. (2022). Some Peculiarities of Development of Desktop Application «Using Array in Java». Collection of scientific articles of masters. Poltava: PUET [ in English]
14. Schildt, H. (2018). Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition. McGraw-Hill Education. 720 p. [in English].
15. Bloch, J. (2018). Effective Java. Addison-Wesley Professional. 412 p. [in English].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
- Волкова, Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.
- Доценко, Н. Застосування навчальних комп’ютерних інтерактивних тренажерів здобувачами вищої освіти інженерних спеціальностей в умовах інформаційно-освітнього середовища. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 2(76). С. 118–128. URL: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2018.02/118-128 (дата звернення: 18.03.2023).
- Virk R. The Simulation Hypothesis: An MIT Computer Scientist Shows Why AI, Quantum Physics and Eastern Mystics All Agree We Are In a Video Game. Bayview Books, 2019. 330 p.
- Murray-Smith, D. J. Testing and Validation of Computer Simulation Models: Principles, Methods and Applications. Springer, 2015. 266 p.
- Mohamed M Hafez and William E Tavernetti. Introduction To Computer Simulations For Integrated Stem College Education. WSPC, 2019. 234 p.
- Vlachopoulos D., Makri A. The effect of games and simulations on higher education: a systematic literature review. Intertional Journal of Education Technology in Higher Education, 2017, Vol.14 (22). URL: https://d-nb.info/1141475928/34 (Last accessed: 27.03.2023).
- Черненко О.О., Чілікіна Т.В., Ольховська О.В. Розробка та використання навчальних тренажерів при підготовці фахівців напряму «Комп`ютерні науки». International scientific and practical conference "Mathematics, physics, mechanics, astronomy, computer science and cybernetics: issues of productive interaction": conference proceedings, Yuly 9-10. 2021. Wloclawek, Republic of Poland: ``Baltija Publishing", 2021. C. 55-59.
- Ольховська О.В., Собіборець О.Ю. Програмна реалізація елементів тренажеру з теми «Системи числення, арифметичні операції в різних системах числення» дисципліни «Архітектура обчислювальних систем». Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті: матеріали VII Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих учених та студентів (Полтава, 24-25 листопада 2021 р.). Полтава: ПП “Астрая”, 2021. C. 141-142.
- Bhakat Rohit. Development of software simulator for the cut-off method of the distance learning course Elements of combinatorial optimazation. Комп’ютерні науки та інформаційні технології (КНІТ-2022): матеріали науково-практичного семінару. 2022. Вип. 1. Полтава: кафедра КНІТ ПУЕТ, С.36-38.
- Бардаченко С.Р. Електронний тренажер для дистанційного курсу «Теорія алгоритмів» на тему: «Машини Тьюрінга» URL : http://www2.el.puet.edu.ua/st/mod/resource/view.php?id=98521(дата звернення: 19.03.2023).
- Яновський, А. Інформаційно-освітнє середовище в умовах дистанційного навчання. Humanities science current issues. 2020, Т. 4, № 30. С. 310-315. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/30.212627 (дата звернення: 19.03.2023).
- Триус, Ю. В., Герасименко, І. В., Франчук, В. М. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE: метод. посіб. Черкаси, 2020. 220 с.
- Ghrmida, S. M., Harkusha, S. V., Koshova, O. P., Orikhivska, O. G. Some Peculiarities of Development of Desktop Application «Using Array in Java». Збірник наукових статей магістрів. Полтава: ПУЕТ, 2022. С. 105-109.
- Schildt H. Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition. McGraw-Hill Education, 2018. 720 p.
- Bloch J. Effective Java. Addison-Wesley Professional, 2018. 412 p.
Copyright (c) 2023 О.О. Черненко, Н.С. Руденко, Д.О. Бондар