DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2022.6(37).2.57-67

Методика визначення та розташування оптимальної кількості зарядних станцій для електротранспорту в населеному пункті

Л.А. Тарандушка, Н.Л. Костьян, І.П. Тарандушка, С.С. Курко, Е.С. Клімов, М.В. Мельниченко

Об авторах

Л.А. Тарандушка, доцент, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088

Н.Л. Костьян, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: 438knl@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-1599-4007

І.П. Тарандушка, старший викладач, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-5182-3811

С.С. Курко, студент, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: s.s.kurko.fktmd21@chdtu.edu.ua

Е.С. Клімов, доцент, кандидат технічних наук, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчуцьк, Україна, e-mail: edward.klimov@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-2662-2401

М.В. Мельниченко, головний судовий експерт відділу АТД КДТЗ сектору АТД, Черкаський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України, м. Черкаси, Україна, e-mail: 24_kdtz@ukr.net

Анотація

Досліджується проблема визначення оптимальної кількості та розташування зарядних станцій для електротранспорту в межах міста. Для вирішення цієї проблеми було визначено критерії, фактори та обмеження оптимального розміщення зарядних станцій. Так як задача включала в себе забезпечити комфортну експлуатацію електромобілів містянами до 2025 року, то була необхідність спрогнозувати кількість електромобілів, що будуть зареєстровані в місті Черкаси. Для цього було складено портрет потенційного споживача, визначено потенційні потужності ринку транспорту. Також було визначено ключові місця концентрації потенційних клієнтів, виконано підбір рівня зарядних станцій для електромобілів, що будуть забезпечувати їх експлуатацію в місті Черкаси та виконано розрахунок оптимальної кількості зарядних станцій для Південно-Західного району міста Черкаси.

Ключові слова

електромобілі, зарядні станції, оптимальна кількість, розташування

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Du, A. (2011). Distribution network planning considering layout optimization of electric vehicle charging stations. Power system technology, 2(11), Pp. 35-42 [in English].

2. Morrow, K. (2008). Plug-in hybrid electric vehicle charging infrastructure review. US Department of Energy-Vehicle Technologies Program [in English].

3. Gao, H. (2009). Optimization Model of the Public EV Charging Station Distribution in City. International Conference on Transportation Engineering, ASCE, Pp. 3166-3171 [in English].

4. Sweda, T. (2011). An agent-based decision support system for electric vehicle charging infrastructure deployment. Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), IEEE, Pp. 1-5 [in English].

5. Ip, A. (2005). Optimization for allocating BEV recharging stations in urban areas by using hierarchical clustering. Electric and hybrid vehicles design fundamentals; CRC Press, Taylor & Francis e-Library [in English].

6. Mistobuduvannia. Planuvannia i zabudova miskykh i silskykh poselen [Urban planning. Planning and construction of urban and rural settlements] . (1992). DBN 360-92, Derzhavnyj komitet ukrainy u spravakh mistobuduvannia i arkhitektury [in Ukrainian].

7. Tarandushka L.A. (2022). Metodyka rozrakhunku neobkhidnoi kilkosti zariadnykh stantsii dlia elektromobiliv v m. Cherkasy [Methodology for calculating the required number of charging stations for electric cars in Cherkasy]. Zbirnyk tez dopovidei studentskoi naukovo-praktychnoi konferentsii ChDTU (pp. 95-96). Cherkasy : ChDTU [in Ukrainian].

8. Autoenterprise : Website. autoenterprise.ua. Retrieved from https://autoenterprise.ua/ [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Du A, Hu Z, Song Y, Wu JY. Distribution network planning considering layout optimization of electric vehicle charging stations. Power system technology. 2011; 2(11):35-42.
  2. K. Morrow, D. Karner and J. Francfort, “Plug-in hybrid electric vehicle charging infrastructure review”, US Department of Energy-Vehicle Technologies Program, 2008.
  3. H. Gao, Y. Huo and Y. Luo, Optimization Model of the Public EV Charging Station Distribution in City, International Conference on Transportation Engineering. ASCE, 2009. pp. 3166-3171.
  4. T. Sweda and D. Klabjan, An agent-based decision support system for electric vehicle charging infrastructure deployment. Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC). IEEE, 2011. pp. 1-5.
  5. A. Ip, S. Fong, E.Liu. Optimization for allocating BEV recharging stations in urban areas by using hierarchical clustering. Electric and hybrid vehicles design fundamentals; CRC Press, Taylor & Francis e-Library, 2005.
  6. ДБН 360-92. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень. Державний комітет україни у справах містобудування і архітектури, 1992. 142 c. (Державні будівельні норми україни).
  7. Тарандушка Л.А., Курко С., Тарандушка І.П. Методика розрахунку необхідної кількості зарядних станцій для електромобілів в м. Черкаси . Збірник тез доповідей студентської науково-практичної конференції ЧДТУ : 19–22 квітня 2022 р. [Електронний ресурс] . М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. Черкаси : ЧДТУ, 2022. С. 95-96.
  8. Autoenterprise : веб-сайт. URL: https://autoenterprise.ua. (дата звернення: 27.10.22).

Copyright (c) 2022 Л.А. Тарандушка, Н.Л. Костьян, І.П. Тарандушка, С.С. Курко, Е.С. Клімов, М.В. Мельниченко