DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2022.5(36).2.262-273
Визначення оптимальної кількості транспортних засобів для функціонування каршерінгу в місті Києв в рамках вдосконалення транспртної системи міста
Об авторах
Л.А. Тарандушка, доцент, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088
Н.Л. Костьян, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: 438knl@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-1599-4007
І.П. Тарандушка, старший викладач, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-5182-3811
Ф. Яценко, студент, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: f.p.yatsenko.fktmd21@chdtu.edu.ua
М. Буханистий, студент, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: m.o.bukhanystyi.fktmd21@chdtu.edu.ua
Анотація
Досліджується проблема забезпечення якості транспортних послуг, що надаються населенню каршерінговою фірмою. Для формалізованого опису процесу функціонування каршерінгової фірми застосовувалась інформаційна, наукова та експериментальна бази, за допомогою яких стало можливим вирішити транспортні завдання в умовах постійного вдосконалення функціонування транспортної системи міста. Основною метою виконання даного дослідження з використанням математичного апарату – отримання результуючих показників, які дадуть рекомендації для покращення рівня обслуговування каршерінговою фірмою клієнтів з врахуванням можливих впливів певних параметрів системи. Для проведення дослідження застосовувалась математична модель, яка враховує основні показники, що впливають на визначення оптимальної кількості транспортних засобів фірми для забезпечення високого рівня обслуговування клієнтів каршерінгової компанії. В ході роботи було визначено найважливіші показники, що впливають на якість транспортних послуг та запропонована методика визначення оптимальної кількості транспортних засобів для якісного задоволення потреб клієнтів каршерінгової фірми. Отримано статистичні дані щодо потреб в каршерінгу в м. Київ на базі додатку Getmancar. Отримано функцію експоненційного розподілу часу поїздки від їх кількості протягом терміну дослідження, що склав 13 днів. Виконано необхідні розрахунки та отримано рекомендації щодо збільшення парку транспортних засобів каршерінгофої фірми Getmancar до 293 шт. Це дасть змогу збільшити щільність транспортних засобів в районі, цим самим забезпечити 100 % ймовірність знаходження вільного транспортного засобу на відстані від 0,6 до 1,2 км. Отримані результати пропонується застосовувати в процесі оптимізації транспортної мережі м. Київ. Запропоновану методику рекомендовано застосовувати під час реорганізації транспортної системи міста, переплануванні міст, прогнозуванні результатів функціонування транспортної системи під час інтенсивного розвитку транспортної мережі.
Визначення оптимальної кількості транспортних засобів для функціонування каршерінгу в місті Києв в рамках вдосконалення транспртної системи міста
Об авторах
Л.А. Тарандушка, доцент, доктор технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1410-9088
Н.Л. Костьян, доцент, кандидат технічних наук, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: 438knl@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-1599-4007
І.П. Тарандушка, старший викладач, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: tarandushkal@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-5182-3811
Ф. Яценко, студент, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: f.p.yatsenko.fktmd21@chdtu.edu.ua
М. Буханистий, студент, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна, e-mail: m.o.bukhanystyi.fktmd21@chdtu.edu.ua
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Izteleuova, M.S., Hrytsuk, I.V., Arimbekova, P.M. & Tarandushka, L.A. (2021). Orhanizatsiia ta lohistyka perevezen [Organization and logistics of transportation]. Kherson : OLDI-PLIuS [in Ukrainian].
2. Davidich, Yu.O. (2019) Konspekt lektsii z dystsypliny «Modeliuvannia transportnykh system» [Synopsis of lectures on the discipline "Modeling of transport systems"]. Kharkiv : KhNUMH im. O. M. Beketova [in Ukrainian].3. Bohatchuk, I.M. (2017). Orhanizatsiia pasazhyrskykh avtomobilnykh perevezen [Organization of passenger automobile transportation]. Ivano-Frankivsk: Vydavnytstvo IFNTUNH [in Ukrainian].
4. Kozachenko, D.M. (2019). Osnovy doslidzhennia operatsii u transportnytkh systemakh : pryklady ta zadachi [Basics of operations research in transport systems: examples and problems]. Kyiv: ProfKnyha [in Ukrainian].
5. Rudenko, V.M. (2021). Matematychna statystyka [Mathematical statistics]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
6. Parasuraman, A. A (1985). Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing, Vol. 49 (4), P. 41–50 [ in English].
7. Snytiuk, V.Ie. (2008). Prohnozuvannia. Modeli. Metody. Alhorytmy [Prognostication. Models. Methods. Algorithms]. Kyiv: "Maklaut" [in Ukrainian].
8. Karsherinh Getman: sait [Carsharing Getman: site]. getmancar.com.ua. Retrieved from https://getmancar.com.ua.
Пристатейна бібліографія ГОСТ
Copyright (c) 2022 Л.А. Тарандушка, Н.Л. Костьян, І.П. Тарандушка, Ф. Яценко, М. Буханистий