DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2022.5(36).1.244-255
Вплив конструктивних і експлуатаційних факторів на стійкість руху автопоїзда з причепом категорії О1
Об авторах
В.П. Сахно, професор, доктор технічних наук, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна, ORCID ID: 0000-0002-5144-7131
С.М. Шарай, доцент, кандидат технічних наук, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
І.С. Мурований, доцент, кандидат технічних наук, Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна, ORCID ID: 0000-0002-9749-980X7
В.П. Онищук, доцент, кандидат технічних наук, Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна, ORCID ID: 0000-0002-5316-408X
І.В. Човча, викладач, Відокремлений структурний підрозділ “Київський транспортно-економічний фаховий коледж Національного транспортного університету”, м. Київ, Україна ORCID ID: 0000-0002-7299-8063
Анотація
Питання стійкості й керованості автомобілів і автопоїздів (АТЗ) у зв'язку з їх практичною важливістю вивчалися багатьма дослідниками. Якщо питання перевезення великогабаритних вантажів вивчені достатньо добре, то для перевезення малотонажних вантажів, для яких використовуються малотонажні автопоїзди з простими одно- або двовісними причепами, питання стійкості вивчені не в повній мірі. Рекомендації щодо зміни конструктивних параметрів для поліпшення того або іншого виду стійкості різні і часом знаходяться в суперечності з вимогами по забезпеченню інших експлуатаційних якостей автомобіля, зокрема, його плавності ходу і прохідності.
Вплив конструктивних і експлуатаційних факторів на стійкість руху автопоїзда з причепом категорії О1
Об авторах
В.П. Сахно, професор, доктор технічних наук, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна, ORCID ID: 0000-0002-5144-7131
С.М. Шарай, доцент, кандидат технічних наук, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
І.С. Мурований, доцент, кандидат технічних наук, Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна, ORCID ID: 0000-0002-9749-980X7
В.П. Онищук, доцент, кандидат технічних наук, Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна, ORCID ID: 0000-0002-5316-408X
І.В. Човча, викладач, Відокремлений структурний підрозділ “Київський транспортно-економічний фаховий коледж Національного транспортного університету”, м. Київ, Україна ORCID ID: 0000-0002-7299-8063
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Volgin, V. (2005). Pritsepy k legkovym avtomobilyam [Trailers for cars]. Moskow: Astrel' [in Russian].
2. Sakhno, V., Kuznyetsov, R., Stelmashchuk, V. & Kozachuk, L. (2014). Do vyznachennya pokaznykiv stiykosti avtopoyizda katehoriyi M1 u perekhidnykh rezhymakh rukhu [To determine the stability of the M1 category train in transient modes of movement] . Suchasni tekhnolohiyi v mashynobuduvanni i transporti: nauk. zhurnal – Advances in Mechanical Engineering and Transport, Vol.2, 123-128 [in Ukrainan].
3. Sakhno, V., Stelmashchuk, V. & Pazyn, R. (2018). Vyznachennya parametriv stiykosti avtopoyizda z prychepom katehoriyi [Determination of stability parameters of a road train with a category trailer] . Systemy і srodki transportu samochodowego. Wybrane zagadnienia, Seria: Transport. Rzeszow, pp. 93–102 [in Ukrainan].
4. Antonov, D. (1984). Raschet ustoychivosti dvizheniya mnogoosnykh avtomobiley [Calculation of motion stability of multi-axle vehicles] . Moskow: Mashinostroyeniye [in Russian].
5. Aksenov, P. (1989). Mnogoosnyye avtomobili [Multi-axle vehicles] . Moskow: Mashinostroyeniye [in Russian].
6. Vlasko, Yu. & Khachaturov, A. (1970). Issledovaniye upravlyayemosti av-topoyezda [Investigation of controllability of a car-top train] . Moskow: Transport [in Russian].
7. Rokar, I. (1959). Neustoychivost' v mekhanike [Instability in Mechanics Automobiles]. Airplanes. Suspension Bridges (Moscow: IL) [in Russian].
8. Kozachuk, L. (2014). Do vyznachennya stiykosti rukhu avtopoyizda katehoriyi M1 [Before determining the stability of the M1 category train]. Visnyk ZHDTU. Seriya "Tekhnichni nauky" – The Journal of ZSTU / Engineering, (2(69), 121–128. Retrieved from https://doi.org/10.26642/tn-2014-2(69)-121-128 [in Ukrainan].
9. Dobrin, A. & Dul'tsev, V. (1968). Ob ustoychivosti dvizheniya mnogoosnykh avtomobiley otnositel'no zadannoy trayektorii [On the stability of motion of multi-axle vehicles relative to a given trajectory] . Trudy seminara po ustoychivosti i upravlyayemosti avtomobiley – Proceedings of the seminar on the stability and handling of vehicles, Vol. 2, 27 – 39. [in Russian].
10. Lyust, V. (1969). Razrabotka metodov rascheta parametrov ustoychivosti pryamolineynogo dvizheniya trekhosnykh avtomobiley [Development of methods for calculating the stability parameters of rectilinear motion of three-axle vehicles]. Extended abstract of Doctor's thesis. Moskow [in Russian].
11. Verbitskiy, V., Sakhno, V., Kravchenko, A., Kostenko A. & Danilenko, A. (2013). Avtomobili. Ustoychivost'[Cars. Stability] . Lugansk: Izd-vo «Noulidzh» [in Russian].
12. Kuznyetsov, R. (2007). Pokrashchannya pokaznykiv stiykosti trylankovykh avtopoyizdiv u hranychnykh rezhymakh rukhu [Improvement of indicators of stability of three-link road trains in boundary modes of movement] . Candidate's thesis. Kiev [in Ukrainan].
13. Timkov, O. (2005). Polipshennya pokaznykiv manevrenosti ta stiykosti avtopoyizdiv z nablyzhenymy osyamy prychepa [Improving the maneuverability and stability of road trains with approximate axles of the trailer] . Candidate's thesis. Kiev [in Ukrainan].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
Copyright (c) 2022 В.П. Сахно, С.М. Шарай, І.С. Мурований, В.П. Онищук, І.В. Човча