DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2021.4(35).153-161

Ідентифікація несправностей опор амортизаційних стійок легкових автомобілів

М.В. Красота, І.Ф. Василенко, С.О. Магопець, О.В. Бевз, Р.А. Осін, О.В. Крилов

Об авторах

М.В. Красота, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: krasotamv@ukr.net, ORCID ID: 0000-0001-8791-3264

І.Ф. Василенко, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: vasylenko.ivan@gmail.com, ORCID ID: 0000-0003-0973-0053

С.О. Магопець, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: magserg@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-1522-4555

О.В. Бевз, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: oleg_bevz@ukr.net, ORCID ID: 0000-0003-1606-2372

Р.А. Осін, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: ruslan_osin@ukr.net, ORCID ID: 0000-0002-8927-5363

О.В. Крилов, асистент, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: alexkrilov14@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-7175-1421

Анотація

В статті розглянуті особливості конструкцій опор амортизаційних стійок легкових передньопривідних автомобілів. Визначено основні несправності, які можуть набувати опори амортизаційних стійок в процесі експлуатації, а саме зношування опорного підшипника, а також, вихід з ладу гумового демпфуючого елементу. Приведено аналіз чинників, які інтенсифікують процес зношування опорного підшипника. Розглянуто ознаки виходу з ладу опорного підшипника та гумового демпфуючого елементу опори амортизаційної стійки. Запропоновано метод інструментального діагностування опор амортизаційних стійок.

Ключові слова

амортизаційна стійка, опора стійки, опорний підшипник, діагностування підвіски

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Aulin, V.V., Hrynkiv, A.V., Chernai, A.Ie., Umanenko, O.O., Monolii, A.O. & Prytula, S.I. (2020). Pidvyshchennia stiikosti ta kerovanosti transportnoho zasobu shliakhom udoskonalennia konstruktyvnykh parametriv pidvisky [Improving the stability and controllability of the vehicle by improving the design parameters of the suspension / Innovative technologies for the development and efficiency of road transport]. Innovatsiini tekhnolohii rozvytku ta efektyvnosti funktsionuvannia avtomobilnoho transportu: Zb. nauk. materialiv mizhnar. naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (18-19 lystopada 2020 roku) - Coll. Science. materials international. scientific-practical Internet conference (pp.97-115), Kropyvnytskyi: TsNTU [in Ukrainian].

2. Hnatov, A.V., Kyslovskyi, S.V. & Hehenia Dmitry. (2017). Kerovanyi amortyzator z mahnitnoiu ridynoiu dlia adaptyvnoi pidvisky avtomobilia [Controlled shock absorber with magnetic fluid for adaptive car suspension] . Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii: zb. materialiv V Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi Internet-konferentsii (20-21 lystopada 2017 r., m. Kharkiv) – zb. materials of the V International Scientific and Technical Internet Conference (pp.164-165). Kharkiv : KhNADU[in Ukrainian].

3. Raympel, Y. (1983). Shassi avtomobіlya [Сar chassis]. Moscow: Mashinostroyeniye [in Russian].

4. Shaikhov, R.F. & Filkin, N.M. (2011). Raschet optimalnogo ugla naklona uprugogo elementa amortizatsionnykh opor [Calculation of the optimal angle of inclination of the elastic element of the shock-absorbing bearings]. Izhevsk: IzhGTU [in Russian].

5. Shaikhov, R.F. & Filkin, N.M. (2012). Optimizatsiya uprugikh elementov amortizatsionnykh opor legkovogo avtomobilya dlya snizheniya vliyaniya vibratsii na organizm cheloveka [Optimization of elastic elements of shock-absorbing bearings of a passenger car to reduce the effect of vibration on the human body]. Sovremennye problemy nauki i obrazovanija – Modern problems of science and education.[in Russian].

6. Ageykin, Y.S. (2002) Teoriya dvizheniya kolesnoy mashiny po nerovnoy gruntovoy poverkhnosti [Theory of the movement of a wheeled vehicle on an uneven ground surface]. Moscow : MGIU [in Russian].

7. Anil Babu Seelam, Monish Senthil Kumaran, Krishnamurthy H. Sachidananda. (2020). Design and Analysis of Suspension Strut in Automobile Vehicles. Mathematical Modelling of Engineering Problems, Vol. 7, No. 4, December, 2020, pp. 587-596 [in English].

8. S.C.Jain, Pushpendra kumar Sharma, Dhara Vadodaria Mcpherson.(2014). Suspension system - a review. International Journal For Technological Research In Engineering, Vol. 1, Issue 12, August-2014 [in English].

9. Rotenberg, R.V. (1972). Podveska avtomobilya. Kolebaniya i plavnost khoda [Car suspension. Oscillation and smoothness] Moscow: Mashinostroyeniye [in Russian].

10. Tebekin, M.D., Katunin, A.A. & Novikov, A.N. (2014). Metodika provedeniya stendovykh eksperimentov po opredeleniyu tekhnicheskogo sostoyaniya sharovykh opor [Technique for bench experiments to determine the technical state of ball joints]. Mir transporta i tehnologicheskih mashin –The world of transport and technological machines , 2(45), 14-20 [in Russian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  • Аулін В.В., Гриньків А.В., Чернай А.Є., Уманенко О.О., Монолій А.О., Притула С.І. Підвищення стійкості та керованості транспортного засобу шляхом удосконалення конструктивних параметрів підвіски. Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту: зб. наук. матеріалів міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 18-19 листопада 2020 року. Кропивницький: ЦНТУ, 2020. С.97-115.
  • А. В. Гнатов, С. В. Кисловський, Dmitry Hehenia. Керований амортизатор з магнітною рідиною для адаптивної підвіски автомобіля. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології: збірка матеріалів V Міжнар. наук.-техн. Інтернет-конф., 20-21 листопада 2017 р., Харків : ХНАДУ, 2017. С. 164 – 165.
  • Раймпель Й. Шасси автомобіля / Сокр. пер. 1 тома 4 нем. Узд. В.П. Агапова; под. ред. И.Н. Зверева. М.: Машиностроение, 1983. 356 с.
  • Шаихов Р.Ф., Филькин Н.М. Расчет оптимального угла наклона упругого элемента амортизационных опор. Вестник ИжГТУ: Периодический научно-теоретический журнал Ижевского государственного технического университета. 2011. Вып. 1. С. 29-33.
  • Шаихов Р.Ф., Филькин Н.М. Оптимизация упругих элементов амортизационных опор легкового автомобиля для снижения влияния вибрации на организм человека. Современные проблемы науки и образования. 2012. № 1.
  • Агейкин Я. С., Кульчицкий-Сметанка В.М. Теория движения колесной машины по неровной грунтовой поверхности : учеб. пособие . М-во образования Рос. Федерации. Моск. гос. индустр. ун-т, Ин-т дистанц. Обучения М. : МГИУ : ИДО, 2002.
  • Anil Babu Seelam, Monish Senthil Kumaran, Krishnamurthy H. Sachidananda. Design and Analysis of Suspension Strut in Automobile Vehicles. Mathematical Modelling of Engineering Problems. Vol. 7, No. 4, December, 2020, pp. 587-596.
  • S.C.Jain, Pushpendra kumar Sharma, Dhara Vadodaria. Mcpherson suspension system - a review. International Journal For Technological Research In Engineering, Volume 1, Issue 12, August-2014
  • Ротенберг Р. В. Подвеска автомобиля. Колебания и плавность хода . М.: Машиностроение, 1972. 392 с.
  • Тебекин М. Д., Катунин А.А., Новиков А.Н. Методика проведения стендовых экспериментов по определению технического состояния шаровых опор . Мир транспорта и технологических машин. 2014. №2(45). С.14-20.

  • Copyright (c) 2021 М.В. Красота, І.Ф. Василенко, С.О. Магопець, О.В. Бевз, Р.А. Осін, О.В. Крилов